niedziela, 24 marca 2013

24) Placuszki/ pankejki/ naleśniczki żytnie (bez mąki!)


Naleśnikowa niedziela! 

Po wczoraj tak się zeźliłam, że dziś zrobiłam powtórkę z wczorajszego śniadania, tzn inne dodatki i postanowiłam rozrzedzić ciasto, więc wyszły naleśniczki, a nie placuszki, ale i tak :)
A! I zrobiłam dwa krążki z jabłka i usmażyłam je w cieście, więc dziś i naleśniki i jabłka w cieście


Pankejki /placuszki /naleśniczki żytnie
(bez mąki!)



Składniki:
-4 łyżki otrębów żytnich(około 50g)
-1 białko 
-2 łyżki mleka granulowanego 
-1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta budyniu (opcjonalnie)
-1 szklanka wody
+
- 1/2 jabłka
- 1/2 pomarańczy
- dżem śliwkowy
- jogurt naturalny

Przygotowanie:
Białko ubić na sztywno. Otręby wymieszać z sodą i budyniem. Mleko rozpuścić w połowie szklanki wody (letniej) i dodać do otrębów. Wymieszać wszystko  z białkiem - delikatnie! Dodać resztę wody aby powstało rzadsze ciasto- naleśniki, a jak nie to pankejki będą :P. Smażyć na suchej patelni pod przykryciem.
Enjoy!


Jestem pełna, było pycha!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Na każde pytanie odpowiem, a każdą krytykę przyjmę 'na klatę'